Spoty reklamowe. Jak sprawić, aby Twoi klienci je zobaczyli i polubili

spoty reklamowe

Spoty reklamowe – każdy przedsiębiorca o nich marzy, każdy wie dlaczego warto, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach stworzenie dobrego video jest dostępne dla wszystkich. Nowoczesne technologie dają nam ogromne możliwości
i naprawdę warto z nich skorzystać.

O tym, że minuta video warta jest ponad milion słów pisaliśmy w artykule: Videomarketing, czyli przyszłość Twojej komunikacji z klientami. Z tego krótkiego tekstu dowiedzieliście się, że prezentacja video to najlepsza pomoc w podjęciu decyzji przed zakupem. Ruchomy obraz jest dla odbiorcy wiarygodny, w 100% prezentuje produkt, dzięki czemu w zawrotny sposób rośnie zaufanie klienta i chęć do zakupu.

Co zrobić, aby Twoje video było chętnie oglądane? Oczywiście możesz zainwestować miliony złotych w firmę produkującą kinowe produkcje, możesz kupić wymarzoną scenografię, albo po prostu zapłacić gwieździe polskiego popu za odśpiewanie tandetnej piosenki. To jest jeden ze sposobów, drugim sposobem jest podejście
do tematu bardziej kreatywnie, twórczo i z prawdziwą marketingową strategią.

Zastanówmy się przez chwilę czego potrzebują nasi odbiorcy? Czego szukają, co jest dla nich bezcenne? W naszych rozmowach z klientami najczęściej pada taka oto krótka odpowiedź: wiedza! Czy można więc stworzyć spot reklamowy, który tak naprawdę nie będzie spotem reklamowym? Z naszego doświadczenia wynika, że tak.

Oglądalność telewizji spada, bloki reklamowe nie cieszą się sympatią widzów, a nawet jeśli nasz odbiorca zobaczy reklamę istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że szybko
o niej zapomni. Nie znaczy to jednak, że klienta nasz produkt nie interesuje. Oczywiście, że interesuje, dajmy mu jednak możliwość wyboru co i kiedy ma oglądać. Zainteresowanie produktem po samodzielnym kliknięciu w przycisk play zdecydowanie rośnie. Podjęcie decyzji o pozyskaniu wiedzy sprawia, że nasz odbiorca chętniej wysłucha i lepiej zapamięta nasz spot.

Jedną z propozycji na nowoczesne spoty reklamowe jest stworzenie videobloga. To czego ma dotyczyć i jak ma wyglądać pozostaje już po stronie twórców. Możecie zdecydować się na przekazywanie wiedzy, tak jak zrobili to autorzy Wine Library Tv. Jest to seria video, w których autor prosto, jasno i przejrzyście opowiada po prostu o winach. Nawet jeśli nie jesteś fanem tego trunku, warto zobaczyć przed rodzinną kolacją, dobrać coś odpowiedniego do rodzaju dania
i zabłysnąć przed wszystkimi.

Odcinki Gary’ego mają w samym serwisie YouTube po kilkanaście tysięcy wyświetleń. Kolejnym ważnym aspektem jest fakt, że temat był tak szeroki, że powstało 1000 odcinków. Prawda, że robi wrażenie? Powiemy więcej! Te odcinki nadal są w Internecie, nadal można z nich korzystać, nadal wspierają sprzedaż wina i kształtują wizerunek prowadzącego.

Innym rodzajem alternatywnego spotu reklamowego jest blog Will it Blend firmy Blendtec produkującej wysokiej jakości blendery. Autorzy podeszli do tematu bardziej “rozrywkowo” i w krótkich video sprawdzają czy oby na pewno blendery firmy Blendtec zmiażdzą wszystko?

W jednym z odcinków wybór pada na iPhona 6. Czy blender podołał? Sprawdźcie sami:

Videoblog to oczywiście nie jedyna opcja na stworzenie niesztampowego spotu reklamowego. O video opiniach pisaliśmy w innym artykule, który znajdziesz tutaj.
Jeśli jednak zależy Ci na stworzeniu tylko jednego video pomyśl o kreatywnym spocie prezentującym twoją markę, albo o filmie viralowym, który porwie miliony użytkowników. Jedyne czego potrzebujesz to dobry pomysł i trochę czasu na realizację. Możesz zyskać tysiące wyświetleń i uwielbienie fanów.

Na pochwałę zyskuje firma Cupsell, która w minione święta złożyła swoim klientom niestandardowe życzenia.

Prosta formuła, nieco amatorskie wykonanie, ale ponad 20 tysięcy wyświetleń daje do myślenia. Jesteśmy pewni, że to dla twórców początek przygody z niestandardowymi filmami reklamowymi i czekamy na więcej.

Czy filmy reklamowe to tylko milionowe spoty emitowane w trakcie telewizyjnych reklam? Oceńcie sami. Być może czeka nas rewolucja i spoty reklamowe w niedługiej przyszłości będą oznaczać zupełnie co innego. To od Was zależy decyzja czy pójdziecie przetartym szlakiem czy zdecydujecie się na wyznaczanie nowych trendów.
Możliwości są nieograniczone.  Trzymamy kciuki za trafne decyzje.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij go znajomym.