Produkcja filmowa – czyli jak będzie wyglądało nagrywanie filmu w Twojej firmie?

produkcja_filmowa

Jeśli chodzi po Twojej głowie myśl o zrealizowaniu filmu w Twojej firmie to zdecydowanie powinieneś przeczytać ten artykuł. Postaramy się krótko przybliżyć Ci temat produkcji filmowej i podstawowych zagadnień, które się z nią wiążą.

Po pierwsze – gratulujemy decyzji! Film to świetna inwestycja, która będzie procentować już od pierwszego wyświetlenia. Jeśli czytałeś nasze poprzednie artykuły na pewno wiesz o czym mówimy. Jeśli nie, to powiemy i przypomnimy krótko – jeden obraz wart jest milion słów. Jeśli naprawdę chcesz zaprezentować się swojemu klientowi od najlepszej strony, film najlepiej spełni tę potrzebę.

Pytanie, które naturalnie pojawi się w Twojej głowie w trakcie rozważań o filmie to… jaki film? Opcji jest wiele. Możesz zacząć od 2-minutowego filmu wizerunkowego, który po prostu pokaże czym się zajmujecie w Twojej firmie, jak wyglądają produkty, siedziba, pracownicy. Tego typu film musi być dynamiczny, tak aby przekazać jak najwięcej w jak najkrótszym czasie. Po obejrzeniu tego flmu Twój widz, a być może przyszły klient, musi znać odpowiedzi na podstawowe pytania: kim jesteś? czym się zajmujesz? jakie są Twoje wartości? dlaczego warto z Tobą współpracować? Jak widzisz trochę tego jest, dlatego Twoja ekipa filmowa musi się naprawdę nieźle postarać, aby stworzyć tak “napakowany” materiał. Mnogość ujęć, wymóg zastosowania różnego sprzętu i przeznaczenia sporej ilości czasu na produkcję przekłada się często na cenę. W tego typu filmach warto pomyśleć o ujęciach z powietrza, które najlepiej zaprezentują siedzibę Twojej firmy.

Innymi opcjami filmowymi są video opinie czy personal branding video.
O tych dwóch propozycjach również mogliście przeczytać na naszym blogu. Celem tego typu produkcji jest błyskawiczne zbudowanie zaufania w kliencie. W przypadku video opinii zapraszamy do współpracy naszych zadowolonych klientów, którzy chętnie podzielą się swoimi spostrzeżeniami i pokażą przyszłym klientom dlaczego warto z nami współpracować.

Nasi klienci często pytają jak technicznie wygląda zaproszenie osoby do wystąpienia w filmie. Przede wszystkim warto poinformować potencjalnego aktora, że jego opinia jest dla nas ważna i pomoże nam ulepszać nasze usługi. Po tych słowach klient czuje się doceniony. Ponadto radzimy “wyhaczenie” klientów, których znamy i którzy znają i lubią nas. Dobre relacje to podstawa do dalszej współpracy. W takim przypadku możemy zaproponować np. jakiś drobną dodatkową usługę w podziękowaniu za pomoc przy nagraniu.

Jeśli chodzi o personal branding video to jest to jedna z najlepszych opcji dla przedsiębiorców, którzy swoją działalność opierają na budowaniu marki własnej. Na tę propozycję szczególną uwagę powinni zwrócić uwagę fotografowie, lekarze, architekci, artyści i wszyscy ci, których adres strony internetowej to imięnazwisko.com. Pokaż się swojemu potencjalnemu klientowi, niech Cię pozna i polubi już na etapie odwiedzenia Twojej strony, a nie na pierwszym spotkaniu, do którego nigdy może nie dojść…

Tak naprawdę to Twoja ekipa wideofilmowa powinna doradzić Ci co będzie dla Ciebie najlepsze. Dobre poznanie Twoich potrzeb i potencjału pozwolą dobrać odpowiednie video, które naprawdę wpłynie na Twoją komunikację z klientami. Być może będzie to film wizerunkowy, może relacja z eventu, a może typowy spot reklamowy. Wszystko zależy od charakteru biznesu, w którym pracujesz. Skorzystaj z doświadczenia ekspertów i dopytaj co najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku.

Załóżmy jednak, że decyzja o zrealizowaniu filmu została podjęta, masz wstępnie wybraną firmę, z którą chcesz współpracować, co będzie działo się dalej? Pierwszy krok to dokładne stworzenie tzw. briefu, czyli podsumowanie Twoich potrzeb i możliwości. Przejrzysty brief to gwarancja, że zarówno twórcy filmu jak i Ty będziecie wiedzieć do czego dążycie i jakie cele chcecie zrealizować. Wideofilmowanie to projekt, który wymaga dobrego przygotowania zarówno ze strony firmy, ale także i Twojej.
Przyłóż się do skonkretyzowania Twoich potrzeb, a otrzymasz najlepszy efekt.

Po podjęciu podstawowych decyzji przychodzi czas na realizację.
Produkcja filmowa to przedsięwzięcie, o którym warto poinformować swoich pracowników wcześniej. Niektórzy nadal obawiają się kamery, wystąpień publicznych
i lepiej dać im trochę czasu na oswojenie się z tą sytuacją i przedstawienie szczegółów związanych z wideofilmowaniem. Jak to będzie wyglądało? Z czym to się wiąże dla pracowników? To dwa podstawowe pytania, na które trzeba znać odpowiedź. Najczęściej przygotowaniedo wystąpienia w produkcji filmowej sprowadza się do zaplanowania swojej wypowiedzi, przemyślenia ubioru i ewentualnego przywrócenia porządku w swoim otoczeniu :) Często nie zdajemy sobie sprawy, że tego typu szczegóły również mają znaczenie, tutaj również najlepiej, aby wideofilmowcy doradzili, na co zwrócić uwagę.

Po przygotowaniach zwykle następuje tzw. “dzień 0”, czyli moment, w którym na terenie Twojej firmy pojawia się ktoś z kamerą i całą resztą ciężkiego sprzętu. Przygotuj się na ten widok, co więcej możesz pomyśleć o udostępnieniu pokoju, w którym cały ten sprzęt będzie można umieścić. Realizatorzy będą na pewno Tobie wdzięczni. Na ten dzień nie planuj żadnych remontów, sprawdź czy w Twojej okolicy nie będzie działo się coś niezwykłego, co mogłoby wpłynąć na prace firmy, najlepiej nie umawiaj spotkań z istotnymi klientami, którzy akurat tego dnia mogliby jedynie utrudniać prace nad filmem. Oczywistym jest fakt, że skala Twoich przygotowań zależy od rozmiarów produkcji. Wideofilmowanie drobniejszych przedsięwzięć nie wymaga ogromnych starań i sprowadza się do kilku istotnych wskazówek. Większe projekty to oczywiście kwestia odpowiedniej organizacji, ale temu zadaniu z pewnością podołasz.

Na tym etapie kończy się część organizacyjna produkcji. Do akcji wchodzi montażysta, który z całej masy materiału wybierze odpowiednie fragmenty i stworzy małe dzieło sztuki. Tutaj musisz wykazać się cierpliwością, a przede wszystkim zaufaniem do wizji autora. Wybrałeś daną firmę nie bez powodu, zaufaj więc im i pozwól po prostu działać. Czas oczekiwania na gotowy efekt zależy od wielkości Twojej produkcji i powinien zostać ustalony jeszcze przed nagrywaniem. Zostaniesz poinformowany o czasie oczekiwania na film. Liczba poprawek, które ewentualnie będziesz chciał wprowadzać również powinna zostać wcześniej ustalona.

Po otrzymaniu gotowego filmu zadbaj o jego odpowiednią promocję. Udostępnij na kanałach społecznościowych, koniecznie pokaż w widocznym miejscu na stronie. Śmiało eksperymentuj i przemycaj film we wszystkich możliwych kanałach – na telebimach w siedzibie firmy, na targach, internetowych wizytówkach itp. To od Twojej pomysłowości i dbałości zależy do ilu odbiorców dotrze Twój przekaz.

Ten artykuł to krótkie podsumowanie, które może ułatwić Ci decyzję
o zorganizowaniu wideofilmowania w Twojej firmie. Postaraliśmy się przytoczyć najistotniejsze elementy, jednak każdy z nich mógłby stanowić oddzielne artykuły.
Jeśli masz pytania napisz do nas! A swoje wskazówki i spostrzeżenia możesz zostawić
w komentarzach.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij go znajomym.
  • http://autentycznycopywriting.pl Ania Autentyczny Copywriting

    Bardzo ciekawy i pouczający wpis i bardzo bliski temu, co robię – tylko od innej strony.